ponedeljek, 17. februar 2014

Ko se cedita med in mleko

Se spomnite babice, ki je za vami tekala z veliko žlico medu, ko ste imeli vneto grlo?

Danes vsi raje posegamo po sintetičnih pripravkih za lajšanje bolečin grla in ostalih tegob, namesto, da bi pokukali v domačo lekarno.



Med je že od nekdaj cenjeno hranilo in zdravilo. Je proizvod čebele in lahko rečemo, da je v njem del neokrnjene narave. Opevala sta ga že Homer in Demokrit, Pitagora pa je izjavil: "Če ne bi jedel medu, bi umrl štiridest let prej."


Poznamo več vrst medu, ki so dobile ime po rastlinah, na katerih čebele nabirajo nektar oz. sadne sokove.
Pri nas poznamo: akacijev med, cvetlični med, gozdni med, kostanjev med, lipov med, smrekov med in hojev med.

Barva cvetličnega medu je od svetlo rumene do rjave barve. Odvisno je na vrsto travniških rastlin, ki so vsebovane. Ima prijeten vonj in diši po travniku in zeliščih. Hojev med (jelka) je temne barve in zelo gost. Vsebuje veliko kalcija in drugih mineralov. Kostanjev med je v odtenkih rjave barve z rdečkastim in zelenkastim odsevom. Lipov med je svetlo rumene barve. Smrekov med je v tekočem stanju rdečkasto-rjav in ima okus po smoli.


Hhhmmmm....le kakšen med se skriva na moji voščilnici.?

Med pa se ne uporablja samo v zdravilstvu, ampak tudi v kulinariki. V prehrani ljudi je imel od nekdaj pomebno mesto, saj sladkorja niso poznali. V kuhinji poznamo bučno juho z medom, musli z medom in oreščki, mozzareline košarice z medom, paradižnikovo omako z medom, lososove rolade z mladim sirom, medeno-čokoladni namaz in seveda medenjake. Te moji otroci obožujejo.





Katarina in Matija pri pripravi medenjakov (foto:dec.2013)



Pri izdelavi voščilnice sem se osredotočila na med. Tudi na tej voščilnici sem uporabila rumeno-črno barvno kombinacijo. V svoji prejšnji objavi Dobra beseda je kot med sem napisala, da so v resnici divji sati okrogle oblike (kot čebelje telo). Zato sem rumeno podlago embosirala s krogi, ki spominjajo na satovje.

Prave žličke za med so narejene iz lesa. Uporabila sem furnir in ga osenčila. Po njej spolzi med. Napis: "kmalu se pozdravi", lahko zamenjamo tudi: "še na mnoga leta"..."želimo ti še veliko zdravja"...

Voščilnico prijavljam na izziv:

CRAFT-alnica / Rumeno-črno, kot čebele



13 komentarjev:

  1. Hvala Bogu se vse bolj zavedamo pomena domacih zdravil in se k njim vracamo in med je zagotovo ena izmed stvari, ki ne sme manjkat v nobenem domu. Jaz obozujem tudi mamino peceno kuro, ki jo premaze z medom, njami njami :) Vidim, da sta bila otroka mocno zatopljena v delo. Cestitka je zelo lusna.

    OdgovoriIzbriši
  2. Zelo lušna čestitka :-) Otroka pa očitno uživata. Super! Tudi pri nas pojemo veliko medu. Predvsem v mleku in čaju. Meni je najljubši cvetlični med.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ojoj, že pri medu so se mi začele cediti sline, ko pa sem videla še piškote ... mislim, da si bom privoščila nekaj sladkega. Skoraj sem pozabila na voščilnico - zelo je lepa, prav diši po medu. Lp, Maja

    OdgovoriIzbriši
  4. Luštna voščilnica. Ko sem pa še medenjake zagledala, mi je pa kar cuker padel :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Tale medena objava res kar kliče po nečem sladkem z apod zob. Super si skombinirala furnir s tekočim "medom" :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Ko se cedi med, se cedijo sline :) Pri nas ga imamo tudi zelo radi, moj najljubši je gozdni, se pa tudi drugih vrst ne branim. Kruh z maslom in medom, njami :) Ponovno si naredila krasno voščilnico z leseno žličko za med in dobro mislijo.

    OdgovoriIzbriši
  7. Zelo lepa objava, krasna voščilnica in nadvse prikupna in pridna otroka :)

    Pri nas je med postal stalnica, ko je Jakob preboleval pljučnico. Od takrat naprej jemo, z redkimi izjemami, za zajtrk med in skodelico toplega mleka oz. kakava. Že kar nekaj časa tudi brez izjem polnozrnat kruh. Pa še nekaj - pozimi pojemo ogromno surovega kislega zelja.
    Letos sva ravno z Jakobom res klonila pred gripo, vendar je minila veliko hitreje, ostala zimska prehladna obolenja pa se nas, trk, trk, ogibajo prav lepo na široko :) Bo že res nekaj dobrega na med ♥♥♥

    OdgovoriIzbriši
  8. Super si speljala idejo izziva, voščilnica je res posrečena in sporočilna. Medenjaki so mnjami, sploh ker jih ustvarjajo otroci. Res se pocedijo sline:), LP:)

    OdgovoriIzbriši
  9. mmm medenjaki :-))
    Tvoja voščilnica mi je zelo všeč in morda ti idejo kdaj ukradem .-) Super si jo sestavila!
    Hvala, ker se igraš z nami v CRAFT-alnici ... Srečno!

    OdgovoriIzbriši
  10. Kako lepo in sladko :). Krasno voščilnico si naredila.
    Hvala, ker sodeluješ na 101. izzivu CRAFT-alnice. Lp

    OdgovoriIzbriši
  11. Lepo predstavitev o medu si nam naredila. Nič ni narobe, če take stvari velikokrat slišimo. Zdravje je res samo eno. Pika na i pa je voščilnica. lp

    OdgovoriIzbriši

Hvala za tvoj komentar! Z veseljem ga preberem. Želim ti lep dan še naprej, Jana
Thank you for your comment! I read it with pleasure. Have a nice day, Jana